Βασική ιδέα είναι η δημιουργία μιας ενεργής κοινότητας στην οποία θα εμπλέκονται ιδιώτες (π.χ., πολίτες, επιχειρήσεις με ιδιόκτητο πάρκινγκ, κ.λπ.), επιχειρηματικοί φορείς (π.χ., εταιρείες παροχής υπηρεσιών στάθμευσης) και διαχειριστικές αρχές (π.χ., δήμοι), η οποία θα παρέχει προς κοινή χρήση, ιδιωτικούς ή δημόσιους, ελεύθερα προσβάσιμους ή εμπορικά εκμεταλλεύσιμους χώρους στάθμευσης, αλλά και δεδομένα πραγματικού χρόνου για τη χρήση αυτών, ώστε να καταστεί εφικτή η αποτελεσματικότερη αξιοποίησή τους, τόσο προς όφελος του κοινωνικού συνόλου, όσο και για την καλύτερη εμπορική αξιοποίηση των παρεχόμενων πόρων μέσα από την κατάλληλη προβολή και διάθεσή τους στους πολίτες.
Το SocialPARK αποσκοπεί στη δημιουργία μιας ολοκληρωμένης ψηφιακής πλατφόρμας παροχής, υποστήριξης και διαχείρισης εξατομικευμένων υπηρεσιών στάθμευσης (parking-as-a-service) από ιδιώτες, επιχειρήσεις στάθμευσης και δημοτικές αρχές προς τους πολίτες. Προς αυτή την κατεύθυνση, θα επιδιωχθεί η επίτευξη των εξής επιμέρους στόχων:
- Αξιοποίηση συλλογικής γνώσης και παροχή προτάσεων για αποδοτικότερες πολιτικές εκμετάλλευσης κοινόχρηστων χώρων στάθμευσης σε αστικά περιβάλλοντα.
- Παροχή εξατομικευμένων υπηρεσιών προς πολίτες και ευαίσθητες κοινωνικές ομάδες για τη διευκόλυνση εύρεσης και δέσμευσης θέσεων στάθμευσης, καθώς και υπηρεσίας πλοήγησης προς αυτές.
- Διαχείριση μαζικών (περιοδικών ή έκτακτων) αιτημάτων στάθμευσης, π.χ. για τις ανάγκες κάποιας εκδήλωσης ή την καθημερινή εξυπηρέτηση των υπαλλήλων μιας εταιρείας.
- Δημιουργία μιας νέας αλυσίδας αξίας (value-chain) που να συνδέεται με υπηρεσίες στάθμευσης και επιβράβευσης συμπεριφορών προς όφελος του συνόλου.